8
sept.

Nõuandeid mootoripesuks

Puhastatud mootor on nii ilus kui ka praktiline

Paljud mitte ainult ei soovita mootorit üldse pesta, vaid ka kardavad seda teha.

Mootori määrdumus sõltub eelkõige kasutamise tingimustest ja selle läbisõidust. Tolm ja mustus langevad kapoti alla ja muudavad selle inetuks ja vahel tekitavad lisaprobleeme elektroonikale.

Selle põhjuseks on ladestunud mustus, mis niiskena muutub elektrijuhiks ja seetõttu võib hakata mõjutama mõnede sõlmede õiget tööd. Teiseks, mitte vähem tähtsaks plussiks on mootoripesu juures see, et pestakse aku pealispinda, täpsemalt, selle ülemist osa. Juhul, kui aku on määrdunud, siis ei ole välistatud akus lekkevoolude tekkimine ja aku võib iseennast tühjaks laadida ning ebasobival ajal Teid alt vedada.

Varuge mootori pesuks rohkem aega, kuuma mootorit ei tohi pesta – see peab maha jahtuma. Parem on, kui mootoriruumi agregaadid ja elektroonika on peale pesu põhjalikult kuivanud ning auto asub soojas ruumis – siis ei teki probleeme elektroonikaga.

Ärge käivitage mootorit enne mootori ja selle juurde kuuluvate osade täielikku kuivamist. Eriti kehtib see elektriliste osade suhtes. Juhul, kui niiskus jääb elektrilistele ühendustele, siis kasvab järsult oht auto elektroonika vigastuste tekkimiseks.

Automootorit pestakse spetsiaalsete vahenditega, nagu vaht, mida valmistatakse mitmete regentide ja leeliste baasil. Samuti on pesuvahendites metalli ning elektriliste klemmide oksüdatsiooni vastaseid lisandeid.

Mootori pesu sooritatakse kolmes etapis:

    1. Kuivatatud mootor kaetakse vastava pesuvahendiga, milleks on viskoosne emulgaatori kontsentraat, mis on ette nähtud mootoripesuks ja keemiliseks puhastuseks. See emulgaator kantakse mootorile suure surve all. Siis haakub see ideaalselt mootori kõikide osade ja kapotialuse ruumiga ning see aitab kergesti eemaldada mustust ja tekkinud plekke. Ka on selline emulgaator suurepäraseks kaitseks roostetamise eest.
    2. Hoolikas mootori pesemine rohke ja madala survega veega.
    3. Suruõhuga puhutakse eemale liigne vesi, peale seda tuleks katta mootor vastava konservandiga, mis tõrjub vee eemale kõikidelt mootori pindadelt. Peale kuivamist näeb mootor välja nagu uus!

Kui kahtlete, kas ise mootoripesu ette võtta, siis usaldage see töö spetsialistidele.

Sagedamini esitatavad küsimused:

Kui sagedasti peab mootorit pesema?
Mootorit tuleb pesta vastavalt vajadusele, liialdada sellega ei maksa. Võib teha kapotialuse ruumi kerget pealispinna pesu, soovitatavalt 2 korda aastas – kevadel ja sügisel. Ei ole otstarbekas pesta mootorit talvel, sest vesi sattudes raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse võib jäätuda ja tekitada lisaprobleeme.

Miks mõningad autopesulad ei tee mootoripesu?
See sõltub paljustki oskustest ja spetsiaalsete vahendite olemasolust.

Miks lakkida mootorit?
Mootori lakiga katmine annab sellele mitte ainult hea väljanägemise, vaid sellel on ka praktilised eelised. See hoiab ära korrosiooni ja metalli oksüdatsiooni teket. Peenike polümeerkile katab kapotialuse ruumi pinnad, muudab paremaks nende välimust ja takistab nendele mustuse kogunemist, elektripistikud muutuvad niiskuskindlamaks.

VIIMASED POSTITUSED

Kuidas saavutada automaatpesulas parim tulemus?

Tänaseks väga populaarsed iseteenindusega autopesulad on tuttavad ilmselt igale autojuhile. Neid kasutades tuleb aga meeles pidada mõningaid
Learn more

autopesu

Uue auto “pehme” pesu

Kuidas puhastada uut autot ja millega? Nüüd mõned nipid uute autode tundlike pindade eest hoolitsemiseks. Tavainimesele võib see tunduda üll
Learn more

Kuidas hoolitseda uue auto eest?

Uue auto pindasid ei tohiks sobimatute kemikaalide ja vahenditega töödelda, sest see võib jätta nähtavad jäljed.
Learn more

Mida jälgida autosalongi puhastamisel

Autosalong on nagu elutuba, mida peab hooldama ja perioodiliselt koristama!
Learn more

Metallipuru

Iron-X autopesu

Individuaalne lähenemine mustusele Iga autoomanik, kes on vähemalt korra elus oma sõidukit pesnud teab, et täiuslikku puhtust on küllaltki r
Learn more

Autosalongi nahksisu hooldamine

Nõuanded nahksisu hooldamiseks Nahast autosalongi hooldamisel on oluline naha seisukord ja selle kasutamise intensiivsus.  
Learn more

Näpunäiteid auto käsipesuks

Autot võiks pesta pigem sageli kui harva, isegi kui auto ei tundu olevat väga määrdunud.  
Learn more

klaasi poleerimine

Esiklaasi paranduse võimalused

Mida saab teha klaasitäkete ja -mõrade likvideerimiseks? Kahjustusega piirkonna saab teha peaaegu märkamatuks, nii et viga saanud koht ei ha
Learn more

Kuidas hooldada kabrioleti katust

Tähtis ei ole ainult kabrioleti katuse õigesti pesemine, vaid veel tähtsam on kabrioleti katuse hooldus.  
Learn more

Lindude väljaheite eemaldamine

Kleepunud kihulaste ja lindude väljaheide on autokere lakkvärvi tõsisemaid kahjustajaid.  
Learn more