TUULEKLAASI PARANDUS
Vigastatud esiklaas vähendab nähtavust ning kujutab ohtu sõidukis viibijaile. Täkkeauku esiklaasil saab täita ning selle mõranemist on võimalik peatada.
Esiklaasi vigastused võivad olla mitmesuguse vormi, suuruse ja pikkusega. Reeglina on need põhjustatud kivilöökidest (või aknapesuri kummide valest vahetamisest), mis võivad tekitada erineva kujuga vigastusi koos mõradega või ilma. Samuti saab eemaldada kriimustusi ka teistelt autoklaasidelt s.h. ka katuse klaasluugilt.
Esiklaasi täkke parandamine on efektiivne just vigastuse alguses, kui täke ei ole veel muutunud mõraks ja sellesse ei ole veel sattunud mustust. Iga vigastus esiklaasil on individuaalne. Pöörduge meie poole TASUTA konsultatsiooni saamiseks ja me aitame Teil teha õige valiku, kas klaasi tasub parandada või tuleb see välja vahetada.
Tähelepanu! Tekkinud täkke või mõra soovitame esimesel võimalusel läbipaistva kilega kinni kleepida selleks, et mustus ja vesi ei pääseks sinna sisse.
KLAASITÄKKE PARANDUS
Täke kujutab endast lokaalset kahjustust klaasil. Reeglina kaasnevad täkkega lühikesed praod ümber selle. Nähtavust tavaliselt täke ei vähenda.
Peamine oht seisneb selles, et täke nõrgendab klaasi tugevust ja igal hetkel võivad täkkest areneda pikemad praod ja mõrad. Täkkest alguse saanud klaasipragude tekkimise võimalik risk on eriti suur sõites autoga
ebatasase kattega teel ning samuti õhutemperatuuri järsul langemisel (nt. talvel, kui kasutatakse salongisoojendust).
Kas täkete tekkimisel tasub remontida autoklaase? Vastus on selgelt – jaa. Oluliselt lihtsam on parandada täkkeid, kui tekkinud mõrasid ja kindlasti on odavam parandada esiklaasi täkkeid, kui tervet klaasi välja vahetada.
KLAASIPRAGUDE TÄITMINE
Pragude tekkimisega kaasneb ebameeldivus, kuna väheneb klaasi läbipaistvus. See on tingitud sellest, et valgus murdub klaasi mõras olukorras: klaas-õhk (mõra sees)- klaas. Seni, kuni mõra on väike, on läbipaistvuse takistus vähene ja mõra ei takista auto juhtimist, kuid mõra võib iga hetk suureneda. Veel hullem, mõra võib levida mitmes erinevas suunas. Seega tuleb klaasi mõrasid parandada õigeaegselt.
Hargnenud mõra on vähem remondikõlbulik, kui väike mõra. Peale selle võib suur mõra esiklaasil olla takistuseks tehnilise ülevaatuse läbimisel.
Oluline: Autoklaaside parandamist tuleb teha koheselt, kuni mõrad ei ole levinud üle klaasi ja ei ole muutnud klaasi kõlbmatuks.
SAGEDASEMAD KÜSIMUSED
Kas remonditud vigastus jääb märkamatuks?
Kui vigastus on värske ning sellesse ei ole sattunud mustust ja vett, siis peale remonti on vigastus peaaegu märkamatu. Seetõttu püüdke kohe peale vigastuse tekkimist kaitsta seda niiskuse ja mustuse eest, kleepides vigastatud koha kleeplindiga kinni.
Kas on õigem esiklaasi parandada või välja vahetada?
Esiklaasil olevat täket on kasulikum parandada, kui klaasi vahetada ja kui täke ei asu otse vaatealas, siis on parandamine kõige sobivam otsus. Kui Teil on võimalik, siis pöörduge koheselt selle defekti likvideerimiseks teenindusse. Auto edasisel kasutamisel saab esiklaasile osaks vibratsioon ja õigeaegselt likvideerimata mõrad võivad hakata edasi liikuma. Mustuse sattumine täkkesse teeb selle likvideerimise keerulisemaks ja kvaliteetse parandamise võimatuks. Kui Teil puudub võimalus sõita remonti, siis väliste mõjude vähendamiseks me soovitame vigastatud kohale kleepida läbipaistva kleeplindi, et takistada sinna mustuse sattumist.
Kas siis on mõtet klaasi parandada, kui täke on klaasil juba mitmendat kuud ?
Ühest vastust sellele ei ole. Täke võib igal hetkel muutuda mõraks ja see on juba palju ebameeldivam. Eriti võib see juhtuda temperatuuride suure kõikumise toimel, kui akna taga on miinuskraadid ja autosalongis on plussid. Temperatuuride erinevus soodustab mõrade tekkimist. Seepärast on peale täkke tekkimist õigem vähendada esiklaasile sooja õhu puhumist ja pöörduda remonditöökotta.
Kas täke võib pärast parandamist mingi aja möödudes uuesti tekkida?
Ei! Vaik, mida surutakse surve all vigastatud kohta, kõvastub UV kiirguse toimel – see tähendab, et mida rohkem esiklaasile päikest paistab, seda tugevamaks ja vastupidavamaks see remonditud koht muutub.
ESIKLAASI MÕRADE JA TÄKETE PARANDAMISE TEHNOLOOGIA
Esiklaasi vigastuste parandamise tehnoloogia seisneb selles, et vigastused täidetakse spetsiaalse vaiguga, mis kõvastub ultraviolettvalguse käes. Vigastatud kohta puuritakse auk ja see täidetakse surve all vaiguga. Plastilisuse säilitamiseks kantakse vigastuse kohale tilk polümeeri ja see kõik kuivatatakse UV lambiga mõne minuti jooksul. Peale kuivatamist polümeeri jäägid eemaldatakse ja täidetud ala poleeritakse kasutades spetsiaalset pastat.
Tähtis! See tehnoloogia ei asenda tavapärast klaasi vahetust ja kriimustus ei tohi olla 1,5m kauguselt märgatav. Tähelepanelikumal vaatlemisel võime aru saada sellest kohast, kus varem oli nähtav kriimustus!
KIIRETE KÜSIMUSTE KORRAL HELISTA
E-R 9.00 – 18.00
Tel. +372 6 803 500