NÕUANDEID MOOTORIPESUKS
Aja jooksul ladestub auto kapoti alla ja mootorile palju tolmu, õli ja mustust. Puhastatud mootor ja kapotialune näeb viisakas välja, samuti on lekete korral täpse lekkekoha määramine palju lihtsam. Paljud mitte ainult ei soovita mootorit üldse pesta, vaid ka kardavad seda teha. Kardetakse, et vesi tungib elektripistikute jms ühenduste vahele ja rikub midagi ära. Enamasti seda ei juhtu, kuid vanemate autode puhul, mille tihendid ja isolatsioonimaterjalid pole enam nii hermeetilised, võib vesi pahandust tekitada küll. Seetõttu tuleks alati enne mootoripesu veenduda, et kõik filtrikorpused jms on terved ja veekindlad. Samuti tuleks kinni katta generaator ja muud sellised osad, millele ei tohiks otseselt vett peale lasta.
Mootori määrdumus sõltub eelkõige kasutamise tingimustest ja auto läbisõidust. Tolm ja mustus langevad kapoti alla ja muudavad selle inetuks ja vahel tekitavad lisaprobleeme elektroonikale. Selle põhjuseks on ladestunud mustus, mis niiskena muutub elektrijuhiks ja seetõttu võib hakata mõjutama mõnede sõlmede õiget tööd. Teiseks, mitte vähem tähtsaks plussiks on mootoripesu juures see, et pestakse aku pealispinda, täpsemalt, selle ülemist osa. Juhul, kui aku on määrdunud, siis ei ole välistatud akus lekkevoolude tekkimine ja aku võib iseennast tühjaks laadida ning ebasobival ajal Teid alt vedada.
Varuge mootori pesuks rohkem aega, kuuma mootorit ei tohi pesta – see peab maha jahtuma. Parem on, kui mootoriruumi agregaadid ja elektroonika on peale pesu põhjalikult kuivanud ning auto asub soojas ruumis – siis ei teki probleeme elektroonikaga. Ärge käivitage mootorit enne osade täielikku kuivamist. Eriti kehtib see elektriliste osade suhtes. Juhul, kui niiskus jääb elektrilistele ühendustele, siis kasvab järsult oht auto elektroonika vigastuste tekkimiseks. Auto mootorit pestakse spetsiaalsete vahenditega, nagu vaht, mida valmistatakse mitmete regentide ja leeliste baasil. Samuti on pesuvahendites metalli ning elektriliste klemmide oksüdatsiooni vastaseid lisandeid.
Mootori pesu sooritatakse kolmes etapis:
- Kuiv ja jahutatud mootor kaetakse vastava pesuvahendiga, milleks on viskoosne emulgaatori kontsentraat, mis on ette nähtud mootoripesuks ja keemiliseks puhastuseks. See emulgaator kantakse mootorile suure surve all. Siis haakub see ideaalselt mootori kõikide osade ja kapotialuse ruumiga ning aitab kergesti eemaldada mustust ja tekkinud plekke. Ka on selline emulgaator suurepäraseks kaitseks roostetamise eest.
- Seejärel teostatakse hoolikas mootori pesemine rohke vee ja madala survega.
- Viimasena – Suruõhuga puhutakse eemale liigne vesi, peale seda tuleks katta mootor vastava konservandiga, mis tõrjub vee eemale kõikidelt mootori pindadelt. Peale kuivamist näeb mootor välja nagu uus! Kui kahtlete, kas ise mootoripesu ette võtta, siis usaldage see töö spetsialistidele.