Tänaseks väga populaarsed iseteenindusega autopesulad on tuttavad ilmselt igale autojuhile. Neid kasutades tuleb aga meeles pidada mõningaid põhitõdesid, mida järgimata võivad tekkida sõidukile kahjustused. Eestis leitavates iseteenindusega autopesulates on kõik vajalikud tarvikud olemas – alates eelpesuvahendist kuni kuumvahani. Kasutades ise kaasa võetud lisaaineid on võimalik aga lõpptulemus veelgi paremaks muuta.
Kõrgsurvepesurit peab kasutama õigesti, et mitte kahjustada puhastatavat pinda. Hoidke pihusti ja auto vahel piisavalt distantsi (optimaalselt 30cm). Minimaalne vahe oleneb tootjast, sest pihustamisrõhud ja ka muud parameetrid on erinevad. Valel kasutamisel võib veesurve tekitada suurt kahju. Eriti tundlikud on kummitihendid, rehvide küljed ja plastmassosad. Ka lakikaitsevahendid, nagu vaha, eemalduvad kergesti.

Survepesu tegemisel on kõrgsurvepüstoli optimaalne kaugus vähemalt 30cm ning mitte vähem kui 10cm
Milliseid vigastusi võivad valesti valitud survepesumeetodid kaasa tuua? Kuidas eemaldada edukalt putukaplekid? Millised abivahendid aitavad pesu mugavamaks muuta?
Meie poole on tihti pöördutud lakivigastustega, mille leiab enamasti auto esiosalt, olgu selleks esistange või kapott. Selliste vigastuste parandamisel on ainus võimalus ülevärvimine, mis võib osutuda nii ajaliselt kui rahaliselt kulukaks. Paljud ei tea seda, kuid selliste vigastuste tekkimise põhjuseks on tihtipeale survepesuri väärkasutamine. Nähes autol putukaplekki või kivitäket, üritavad automaatpesula kasutajad probleemiga tegeleda intensiivse survepesu läbi, kuid kas see on õige?

Survepesuriga autot pestes tuleks kõrgsurvepüstolit hoida auto kere suhtes 90-kraadise nurga all. Niimoodi väldite vee sattumist lakikihi alla. Nurga all pesemine on rangelt mittesoovitatav, sest vastasel juhul võib vesi sattuda lakikihi alla ning samuti võivad autole asetatud kleebised veesurve mõjul eemalduda.
Vastus sellele küsimusele on “ei”. Intensiivse survepesu või pihusti liiga lähedal hoidmisega satub vesi lakikihi alla, millest tekibki eelmainitud probleem – lakivigastused. Olgu vigastus suur või väike, tuleb selle täielikuks eemaldamiseks vigastatud koht üle värvida. Kuidas aga eemaldada putukaplekid edukalt? Ainuke viis keerulisemate putukaplekkide eemaldamiseks on kasutada spetsiaalselt selle jaoks mõeldud putukaeemaldusvahendit ning käsna.
Teine vähetuntud tõde kehtib eriti tumedate autode puhul. Kui auto on seisnud päikese käes ning pind on liigselt soe või lausa kuum, siis tuleb seda jahutada. Juhul kui katta auto eelleotusainega kuumast peast, jäävad sellest jäljed ning see võib üldsegi enne pesemise alustamist ära kuivada. Auto jahutamiseks soovitame hoida autot varjus või jahutada kere pind külma veega.
Paljude inimeste jaoks on autopesu käinud alati väga lihtsalt – vesi, šampoon, vesi. Tegelikkuses annab suure eelise mustuse ees leotusvedeliku kasutamine. Osades automaatpesulates saab esimese režiimina kasutada eel-leotust, kuid kõikjal seda võimalust ei ole. Meie poolt kasutatav leotusvedelik tagab ensüümide abil tänu orgaaniliste jäätmete eemaldamisele sügavpuhastuse tervele autokerele. Tegemist on lihtsasti kasutatava spray-on leotusainega – enne pesu sooritamist katke auto leotusvedelikuga.
Lähemalt töövõtetest:
Jätke auto ümber liikumiseks piisavalt ruumi. Alustage eelpesuga – nii jääb vedelik kauemaks pinnale.
Seejärel oodake natuke, et leotusaine mustuse kihist läbi imbuks ja seda lahustaks. Lõpuks alustage surveveega pesu. Siin toimib jällegi tavapärane loogika – liikuge ülevalt alla. Kui auto on tugevalt määrdunud või olnud kaua aega pesemata ja te kasutate pesemiseks šampooni ning harja, siis hoolitsege selle eest, et harjale satuks piisavalt šampooni – nii ei jää hiljem pinnale pesujälgi. Enne pesu tuleks kontrollida, et hari määrdunud ega liigselt kulunud ei oleks – terve ning uue harja kasutamise puhul on võimalus autot kahjustada minimaalne.

Survepesu alguse ja suunaga ülevalt alla
Šampooni ja mustuse jääke maha loputades ei tasu veega koonerdada. Et kuivamisel ei jääks plekke, peab auto kuivatama käsitsi, kasutades kuivatuslappe.
Korralikes automaatpesulates on pesuharjad puhtad ja neid vahetatakse regulaarselt. Automaatpesu juurde kuulub ka põhjalik eelpesu. Personali tööülesannete hulka kuulub raskesti ligipääsevate kohtade eelnev pesemine ja kliendile vajalike näpunäidete andmine (näiteks antenni eemaldamine pesu ajaks). Saksamaal pakub näiteks Aral-Waschstrassen spetsiaalset kabriolettide pesu, kus katuse pesemisel kasutatake oluliselt väiksemat survet. Kabriolettide katusematerjalidele on ette nähtud ka pesukeemia

Veekaabits on autopesul heaks abimeheks ning kiirendab protsessi
Pärast autopesu on kindlasti soovitatav kasutada kas veekaabitsat või korralikku kuivatuslappi. Kui jätta sõiduk pärast pesu lihtsalt kuivama, siis olete kindlasti täheldanud, et auto pinnale jäävad nähtavale tugevad veejäljed (veenired). Kaabitsa kasutamise eesmärk on protsessi kiirendamine – sellega saab suure vaevata enamiku veest auto kerelt maha, ning ka nähtavaid veeniresid on vähem kui muidu. Kuivatuslapi kasutamine tagab parema tulemuse, kuid nõuab ka rohkem vaeva.

Kuivatuslapiga saab auto kerelt eemaldada viimased veepiisad ning -nired, mis võivad jätta plekilise mulje
Pärast kuivatuslapi või veekaabitsa kasutamist saab autole mikrofiiberlapi abil ideaalse ja laitmatu välimuse anda. Mikrofiiberlapp eemaldab viimased veepiisad ja -nired, mis jätaksid autole plekilise ning lohakalt pestud mulje.

Viimase lihvi andmine mikrofiiberlapiga toob tulemuseks laitmatu välimusega kere ja klaasid