Talvine autohooldus meie kliimas on teema, mis tekitab autoomanikes alati küsimärke. Kui tihti, mismoodi, millega? Kuidas säilitada tehase keregarantiid?
Autotootjad on oma garantiitingimustes hästi välja toonud, mismoodi nende autosid tuleks hooldada, pesta ning mida peab sellejaoks tegema, et keregarantii säiliks. Tähtis on järgida tehase nõudeid, viia auto vajadusel vastavasse kontrolli (üldjuhul 1 x aastas) ning likvideerida vead koheselt peale kontrolli (veelgi parem – neid ennetada). Meie talve suurimad vaenlased sool ja liiv – neist tingitud kahjustused ei kuulu garantii alla, sealjuures aga annab selliseid kahjustusi väga edukalt ennetada auto regulaarse pesemise ning vahatamise abil. Täkked, kriimud, soola- ja liivakahjustused võivad tähelepanuta jätmisel olla pikas plaanis roostealgeks. Vahatamine on kõige esimene ennetavam samm, mis täidab täkked ning kriimud ja ei lase sellel üle minna tulevikus tõsisemaks korrosiooniprobleemiks. Lisaks oleme alati julgelt soovitanud ka KROWN* korrosioonitõrjet, kus auto töödeldakse kereõõnsustest roostetõrjevahendiga. Milliseid vahatamise viise on olemas, vaatleme juba järgnevates lõikudes.
Tähtis pole vaid auto regulaarne ja tihe pesemine talvel, vaid oluline võtmesõna on ka erinevatel kerekaitse viisidel. Neil meetoditel on äärmiselt tähtis roll laki kaitsmisel ja probleemide ennetamisel!
Põhimõtteliselt saab eristada kolme tooterühma, mis värvi rohkemal või vähemal määral autokeret ja värvi kaitsevad. Nende valik sõltub ka sellest, kuidas omanik oma autot kasutab ja hooldab.
Vanim viis on vahatamine. Vahasid on kahte tüüpi – kas sünteetilised (polümeer) või carnauba. Vahasid on lihtne töödelda, nad jätavad ilusa läike ja on kasutatavad kõikide värvide peal. Miinuseks on nende lühike vastupidavus.
Head vahad peavad regulaarse käsipesu kasutamisel vastu umbes 3 kuud. Vanemate universaalvärvide puhul on vahad tõenäoliselt parim valik.
Teiseks tooterühmaks on lakikaitsed. Tegemist on keemiliste ühenditega, mis baseeruvad osaliselt polümeeridel või teflonil . Vahadest eristab neid parem kestvus, parem temperatuuritaluvus ja suurem vastupidavus mehaanilisele kulumisele (rohkematele pesukordadele). Kellel värvi hoolduseks ja kaitseks vähe aega, peaks seega valima just lakikaitse.
Häid lakikaitseid on isegi kergem pinnale kanda kui vahasid ja tekkiv kaitsekiht peab vastu kuni aasta. Aluspind peab aga enne paremini poleeritud olema, sest eriti tumedate värvide puhul ei peida lakikaitsed peeni jälgi nii hästi kui vahad. Mõnel juhul on vajalik lakikaitse mitmekihiline pealekandmine.
Kolmas grupp on keraamilised kaitsed. Need on siin rühmas kindlasti kõige vastupidavamad ning kallimad. Nende omadus on see, et keraamika seob end autovärviga ning tagab sellega oluliselt parema UV ja keemilise kaitse, kui teised tooted. Vastupidavus võib ulatuda mitme aastani, kui korrektselt peale kantud. Selle läige on kordades tugevam ja efektsem, kui teistel vahatamise- ja kaitseviisidel.
Lõpetuseks võib tõdeda, et sõltumata valitud vahatamise viisist, on see auto probleemide ennetamiseks üks parimaid viise. Talvises Eestis on sool ja liiv ühed peamised roostealgete tekitajad. Kui jälgida tootja soovitusi pesemise ning vahatamise kohta, kaitsete oma autot meie põhjamaisete tingimuste ja tekkiva rooste eest.
* Kasutades KROWN tooteid või teenuseid ostes salasõnaks Smartservice, saate oma ostudelt allahindlust – 10 %.