Rattakoopad
Rattakoopad ja pakiruum on autos põhilised madalsagedusliku müra allikad. Müra tekib liikumise ajal, rataste kokkupuutel teekatte, liiva ja veega – vastu logareid lendavad kivid jms. Rattakoobaste piirkonnas on plekk üsna õhuke ja enamasti puudub seal tehases paigaldatud mürasummutus. Seetõttu satub mis tahes heli ja vibratsioon hõlpsasti salongi.
Arvestades teede seisundit, võib pidev müra olla väsitav nii juhile kui ka sõitjatele. Sõidumüra vähendamine on teenus, mille käigus kaetakse logarite sisemised pinnad ja rattakoopad vibratsioone ja müra isoleerivate ning summutavate mattidega:
- Esimese etapina demonteeritakse rattad ning puhastatakse kõik pinnad hoolikalt mustusest.
- Rattakoopad kuivatatatakse spetsiaalse soojapuhuriga ja rasvatustatakse metallpinnad.
- Seejärel paigaldatakse müra ja helisid isoleerivad spetsiaalsed matid.
- Järgmise etapina töödeldakse ka logareid (kui need on olemas ega ole valmistatud kangast).
- Logarite ettevalmistus käib sarnaselt rattakoobastega. Kõigepealt puhastatakse logarid mustusest, seejärel kuivatatakse ja siis rasvatustatakse.
- Vibratsioonineeldekiht paigaldatakse logaritele kogu ulatuses – see aitab summutada helisid ja välismõjude toimel tekkiva vibratsiooni ülekandumist salongi.
- Viimasena paigaldatakse tagasi kõik demonteeritud osad.
Rattakoobaste ja logarite töötlemine vähendab oluliselt rehvide tekitatud sõidumüra (sõidumüra vähendamine) ning kivide lendamisest tekkinud helisid.
Infoks! Müraisolatsiooni pakett: Sõidumüra vähendamine – töötlus kestab ligikaudu 3 tundi.
Pakiruum
Rattakoopad ja pakiruum – pakiruumi kaudu jõuab salongi erisuguse iseloomuga müra: rehvide undamine (eriti talverehvidel), kivikeste, vee ja liiva kokkupuude tagatiibade ja rattakoobastega, samuti väljalasketorustiku müra jne. Lisaks võimendab helisid ka varuratta süvend. Autos sõitmine võib kõikide nende tegurite esinemisel olla äärmiselt mürarikas ja ebamugav. Välismüra läbitungivuse vähendamiseks (sõidumüra vähendamine) ja helisüsteemi kõlapildi parandamiseks, on hea lahendus mürasummutus.
Pakiruumi müraisolatsiooni paigaldamine on aktuaalne enamasti väikebusside, maasturite ja universaalkerega sõidukite puhul. Seda seetõttu, et avatud salongiga sõidukite sõitjateruumi kostuvad auto tagaosas tekkivad helid ja tagarataste tekitatud helid paremini.
- Pakiruumi mürasummutus (sõidumüra vähendamine) algab põhjamattide ja külgmiste kattepaneelide eemaldamisega.
- Seejärel pindade ettevalmistus ehk puhastamine ja rasvatustamine.
- Müraisolatsiooni paigaldamisega alustatakse kõige vibratsioonirohkemast piirkonnast – tagumised rattakoopad. Sinna paigaldatakse maksimaalse paksusega vibratsioonineeldematerjali kiht.
- Järgmisena liimitakse vibratsioonineeldematerjal pakiruumi põhjale ja autokere tagatiibadele.
- Pakiruumi müraisolatsiooni paigaldamine kestab ligikaudu 4 tundi.
- Pärast sõiduki kokku monteerimist, on võimalik teostada ka salongi põhjalik puhastamine.
Heliisolatsiooni paigaldamisel kasutame kvaliteetseid Comfortmats tooteid.
Teenuse (salongi heliisolatsioon) tulemusel muutub sõitjateruum oluliselt vaiksemaks: salongi ei kostu enam sõidumüra ja kivide löögid. Samuti muutuvad löökaukude tekitatud paugud märgatavalt pehmemaks.
Infoks! Mürasummutusmatid aitava kaasa ka temperatuuri ühtlasemale hoidmisele autos ning pagasiruumi uks sulgub vaiksemalt.