KRIIMUDE EEMALDUS PLASTIKULT
Kriimude eemaldamine plastikult on üks levinuim parandusteenus. Selliste vigastuste tekkimine on igapäevane ja neid tekib ka kõige ettenägematutele kohtadele. Kõige rohkem saavad kasutuse käigus viga autode lävepakud ja uksepolstrite alumised osad. Kriimude eemaldaldamine plastikult teostatakse plastiku värvimise teel.
Samuti on autode salongides tihtipeale kasutatud kõrgläikega iluliiste, mille pindadele tekivad väga lihtsalt kriimustused. Iluliistude kõige esmane kriimude eemaldus on poleerimine, poleerimise käigus eemaldatakse pindmised kriimustused ja taastatakse liistude läige. Pärast poleerimist on võimalik liistud katta PPF kaitsekilega, mis kaotab olemasolevad kriimud ja väldib uute tekkimist, kuna PPF kaitsekiled on isetaastuva pinnaga. Kiletamisel kasutame XPel kvaliteetseid kilesid, mis annavad pindadele suurepärase kaitse.
Plastikdetailidele võivad kriimustused jääda ka kõige väiksematest mõjudest. Auto kasutamisel saavad enim kannatada plastikkatted ustel ja ustelävedel.
Selliste vigastuste restaureerimise protsessis kasutatakse mitmesuguseid tehnoloogiaid, kuna erinevate plastikute (nt. PP, ABS, PO, PT jne.) omadused varieeruvad.
Salongi plastiku parandus – kõva plastiku sügavate ja teravate kriimustuste korral tuleb kriimustused täita. Pisemad vigastused pindmiste kriimustuste näol saab reeglina kõrvaldada spetsiaalse plastiku värvi abil.
Hea teada: Autodes on plastik käega katsudes kõva. Kui kriimustused tekkisid „pehmele” plastikule, siis on ilmselt tegemist vinüülkattega. Vaata “Vinüüli parandus”
Näidiku plastiku poleerimine
Spidomeetri ja muude näidikute paneele kaitsevad enamasti plastikust klaasid. Plastik on pehme materjal ja selle pinnale tekivad kasutuse käigus kriimud, mis muudavad pindade läbipaistvuse halvemaks. Samuti muutub auto interjööri visuaalne välimus väsinumaks ja kulunumaks. Enamasti kasutatakse tavalist läbipaistvat plastikut, kuid mõningatel autodel on plastikust klaasid kaetud ka peegeldumisvastase kihiga või lakiga. Kriimustuste eemaldamiseks saab plastikust klaase poleerida või kaitsekiletada.
Plastiku poleerimine: Poleerida saab nii lakitud kui lakkimata plastikut, kuid lakiga kaetud pinna puhul saab poleerida vaid pindmisi kriimustusi. Seda seetõttu, et kui kriimustus on lakikihi läbinud, siis poleerides tekib pinnale lakki läbiv ala, mis jääb visuaalselt nähtav. Sügvamate kriimustuste puhul tuleks kogu pind lihvida, seejärel poleerida ja kaitsekiletada. Kui pinnad on kaetud sinaka peegeldumisvastase kihiga, siis tuleb maha poleerida kogu kiht, mis tähendab seda, et vigastused saab küll eemaldada, kuid kaob ka peegeldumisvastane kaitse.
Plastiku kaitsekiletamine: Kaitsekiletada saab nii lakitud kui lakkimata plastikpindasid. Plastiku kiletamisel kasutame kvaliteetseid PPF kaitsekilesid, millel on isetaastuv pind – see tähendab, et pinnale tekkivad kriimustused paranevad iseseisvalt soojuse mõjul. Samuti peidab kile ära olemasolevad pindmised kriimustused. Kaitsekilega on võimalik katta nii salongi detaile, kui ka välispindasid. Lähemalt saab tutvuda SIIT.
Hea teada! Spidomeetri klaasi poleerimisel tuleks detail auto küljest eemaldada, vastasel juhul puudub täielik ligipääs pinna taastamiseks.