TUULEKLAASI PARANDUS
Tuuleklaasi parandus (klaasiparandus) on soodne alternatiiv klaasivahetusele, sest enamik vigastusi on võimalik parandada, selle asemel, et klaas välja vahetada. Vigastatud esiklaas vähendab nähtavust ning kujutab ohtu sõidukis viibijaile. Täkkeauku
esiklaasil saab täita (klaasitäkke parandus) ning selle mõranemist on võimalik peatada. Samuti on võimalik klaasidelt eemaldada lumeharja kriimud ja muud häirivad vigastused – tuuleklaasi paranduseks kasutame Glasweld tehnoloogiat.
Klaasi vigastused võivad olla mitmesuguse vormi, suuruse ja pikkusega. Reeglina on need põhjustatud kivilöökidest (või kojameeste kummide valest vahetamisest), mis võivad tekitada erineva kujuga vigastusi või kriimustusi. Kriimustusi saab eemaldada ka teistelt autoklaasidelt ja katuse klaasluugilt. Tuuleklaasi täkke parandamine (klaaspiarandus) on efektiivne just vigastuse alguses, kui täke ei ole veel muutunud mõraks ja sellesse ei ole veel sattunud mustust.
Iga esiklaasi vigastus on individuaalne. Pöörduge meie poole TASUTA konsultatsiooni saamiseks ja me aitame Teil teha õige valiku, kas tasub ette võtta tuuleklaasi parandus või tuleb klaas välja vahetada.
KLAASITÄKKE PARANDUS
Klaasitäkke parandus (klaasiparandus) käigus likvideeritakse lokaalsed kahjustused klaasil. Klaasitäkke ümber on reeglina väikse praod. Nähtavust täke tavaliselt ei vähenda.
Peamine oht seisneb selles, et täke nõrgendab klaasi tugevust ja igal hetkel võivad täkkest areneda pikemad praod ja mõrad. Õigeaegne klaasitäkke parandus võimaldab vältida suurema kahju tekkimist.
Täkkest alguse saanud klaasipragude tekkimise võimalik risk on eriti suur, sõites autoga ebatasase kattega teel ning samuti õhutemperatuuri järsul langemisel (nt. talvel, kui kasutatakse salongisoojendust). Kas klaasitäkke parandus e klaasiparandus õigustab ennast, kui täke nähtavust eriti ei vähenda? Vastus on selgelt – jah! Oluliselt lihtsam on parandada täkkeid, kui sellest tekkinud suuri mõrasid ja kindlasti on odavam parandada esiklaasi täkkeid, kui tervet klaasi välja vahetada.
Tähelepanu! Tekkinud täkke või mõra soovitame esimesel võimalusel läbipaistva kleeplindiga kinni kleepida, et mustus ja vesi ei pääseks sisse.
KLAASIMÕRA TÄITMINE
Klaasimõra täitmise (klaasiparandus) vajadus tekib siis, kui klaasile on tekkinud praod ning väheneb klaasi läbipaistvus. See on tingitud sellest, et klaasi mõras murdub valgus ja sinna pääseb sisse õhk. Seni, kuni mõra on väike, on läbipaistvuse takistus vähene ja mõra ei takista auto juhtimist, kuid mõra võib iga hetk suureneda. Veelgi hullem, mõra võib levida mitmes erinevas suunas. Klaasimõrade täitmisel on aeg määrava tähtsusega.
Hargnenud mõra on vähem remondikõlbulik, kui väike mõra. Peale selle võib suur mõra esiklaasil olla takistuseks tehnilise ülevaatuse läbimisel. Seega on oluline parandada klaasimõra enne, kui see suuremaks hargneb.
Oluline! Autoklaaside parandamist tuleb teha koheselt, kuni mõrad ei ole levinud üle klaasi ja ei ole muutnud klaasi kõlbmatuks.
KLAASKRIIMUDE EEMALDAMINE
Klaasikriimude eemaldamine (klaasiparandus) on vajalik, kui auto esiklaasile on tekkinud ebameeldivad kriimud, mis nähtavust halvendavad. Kriimude põhjustajaks on enamasti liiv, mis satub kojameeste kummi või tihendite ja klaasi vahele ning samuti autouste allakeeratavate klaaside ja kummitihendite vahele. Levinud on ka klaasikriimud, mis tekitatakse kaabitsaga jää ja lume eemaldamisel klaasilt – lumeharja kriimud.
Klaasikriimude eemaldamine poleerimisega on võimalik järgnevate klaasitüüpidega:
- karastatud klaas: autode küljeklaasid, tagumine autoklaas, katuseluugid
- lamineeritud klaas: auto esi- ja tagaklaasid, katuseluugid, panoraamkatus
Pindmiste vigastuste korral, nt lumeharja kriimud, saab klaasi läbipaistvust taastada. Spetsiaalse tehnoloogia ning selleks ettenähtud materjalide ja seadmete abil, eemaldatakse klaasikriimud jäljetult ja igaveseks. Klaasikriimud eemaldatakse ehk „kaotatakse“ lihvimise teel ja seejärel poleeritakse klaas uuesti säravaks. Kui tegemist on sügava kriimuga, võib klaas pärast klaasikriimude eemaldamist hakata moonutama. Klaasikriimu sügavuse testimiseks libistage küünega üle kriimu: kui küüs jääb kriimu sisse kinni, on tegemist sügava kriimuga. Sügavate kriimude esinemisel on enamasti mõistlikum osta uus klaas.
Soovitame kasutada klaasivaha, mis vähendab kojameeste hõõrdumist ja kriimude tekkimist.
Infoks: Klaasivaha kasutamine vähendab kojameeste hõõrdumist ning kriimude teket.
LUMEHARJA KRIIMUD
Klaasiparandus – lumeharja kriimud esiklaasil on meie kliimas väga levinud ja üsna ebameeldiv probleem. Klaaside jääst ja lumest puhastamisel kasutatakse metallist otsaga jääkaabitsaid, vahel isegi lumelabidaid. Lumeharja kriimud on üks peamisi põhjuseid, millega kliendid talvisel ajal meie poole pöörduvad. Metallist ots ja liivaterad tekitavad klaasidele koheselt kriimustused mida esialgu väljast vaadates ei pruugi näha, kuid salongist välja vaadates häirivad oluliselt vaadet.
Lumeharja kriimude vältimiseks, soovitame autoklaase puhastada klaaside soojendamise teel, sest see on kõige ohutum
variant. Klaasivaha kasutamine tekitab klaasile libeda kihi, mis samuti lihtsustab jää eemaldamist. Kui siiski tekib vajadus kasutada jääkaabitsat, tuleks kindlasti eelistada plastikotsaga kaabitsaid.
Oluline! Metallist kaabitsaga tekitatud kriimustused on enamasti täielikult eemaldatavad !